0
Košík

V tuto chvíli nemáte žádné produkty v Košíku

Strava

Ovesné vločky ve fitness

Ovesné vločky patří k velice často zmiňovaným potravinám, pokud je řeč o fitness a zdravém životním stylu. Většina lidí je hodnotí kladně, ovšem najdou se i tací, kteří ovesné vločky zavrhují. V tomto článku Vám tedy napíši, jak to s ovesnými vločkami doopravdy je, kdy je vhodné je do jídelníčku zařadit a přidám i několik receptů ve kterých se ovesné vločky objeví.

Co jsou ovesné vločky

Ovesné vločky jsou obilným výrobkem. Vznikají rozdrcením ovesných zrn. Ve 100 gramech ovesných vloček nalezneme 68 gramů sacharidů (z toho 1,5g cukry), 13g bílkovin, 8 gramů tuků a 7 gramů vlákniny. Obsaženy jsou zejména nenasycené mastné kyseliny. Ovesné vločky neobsahují žádný cholesterol ani sůl. Nalezneme v nich zejména vitamíny A, B1, D a vitamín E. Důležité je také zmínit obsah minerálních látek jako je vápník, železo a lecitin. Ovesné vločky obsahují velké množství dobře rozpustné vlákniny, která přispívá k udržení stabilní hladiny krevního cukru a regulaci cholesterolu v krvi. Spousta odborníků také tvrdí, že ovesné vločky pomáhají se snižováním krevního tlaku, při žaludečních a střevních potížích, poruchách trávení a dokonce tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy. Mužům mají ovesné vločky zvyšovat hladinu testosteronu.

Formy ovesných vloček

Nejčastěji se můžete setkat s ovesnými vločkami v podobě celých ovesných jader (lisovaných). Oblíbené jsou také jemné ovesné vločky, které se před lisováním nejprve nařežou, takže jsou ve výsledku jemnější a lépe se rozpouštějí. Poslední populární variantou jsou vločky z ovesné mouky, které tvoří část výživy kojenců, ale používají se například i v některých dietách. Tyto vločky se velice snadno rozpustí a poté je možné je vypít.

Kdy a jak konzumovat ovesné vločky

Ovesné vločky se nejčastěji do jídelníčku zařazují jako snídaně. Snídáním ovesných vloček získá Vaše tělo dostatek potřebné energie, protože ovesné vločky obsahují velké množství komplexních sacharidů. Jejich příprava je velice snadná a časově nenáročná. Dopřejete si tak velmi kvalitní snídani, aniž byste její přípravou museli trávit delší dobu. Ovesné vločky stačí zalít teplou vodou nebo mlékem, můžete si z nich připravit ovesnou kaši, či si je připravit na pánvi s vajíčky. Ovesné vločky se dají použít jako zavářka v polévkách, v masových roládách nebo v bramborácích. V jemně mletých ovesných vločkách je možné obalit maso, takže si připravíte třeba kuřecí řízek, který bude místo mouky obalený v ovesných vločkách! Sám jsem jednou ochutnal ovesné vločky pražené na pánvi. Je opravdu nespočet způsobů, jak se dají ovesné vločky zpracovat. Snad každý si tedy s chutí vybere!

Shrnutí

Lidé, kteří zavrhují ovesné vločky, mají nejčastěji tyto dva důvody. Prvním důvodem je chuť a tím druhým vysoký obsah sacharidů. Ovesné vločky samotné opravdu žádnou chuť nemají, a pokud byste byli nuceni snídat každé ráno přežvykovat 150 gramů vloček bez chuti, tak bych tento argument chápal. Doufám, že s tímto problémem Vám můj článek pomůže, a Vy si zde najdete dostatek inspirace k tomu, jak ovesné vločky zpracovat tak, abyste si pochutnali. Vysoký obsah sacharidů sice ovesné vločky mají, ale věděli jste, že se používají v mnoha redukčních dietách? Snídaně z ovesných vloček Vám totiž dodá dostatek energie na celý den. Ovesné vločky Vás také na dlouhou dobu zasytí, takže mnohdy po snídani z vloček následuje až oběd. Mají nízký obsah kalorií a napomáhají odbourávání tuků a cholesterolu z těla. Je tedy známo, že jsou ovesné vločky oblíbené i mezi diabetiky.

Ovesné vločky se nedají příliš dlouho skladovat, protože kvůli většímu množství obsažených tuků po čase žluknou!

Recepty

(pro recept, klikněte na obrázek či titulek)

Palačinky z ovesných vloček

Ovesné palačinky | Myprotein.cz

Ovesná kaše

Ovesná kaše | Myprotein.cz

Ovesná bábovka

Ovesná bábovka | Myprotein.cz

Naše články slouží k informativním a vzdělávacím účelům, v žádném případě neslouží jako zdravotní rady. V případě nejasností v užívání doplňků stravy a suplementů nebo v případě radikální změny Vašich stravovacích návyků, se nejdříve poraďte s odborníkem na zdraví nebo kvalifikovaným nutričním poradcem.



Robin Švarc

Robin Švarc

Autor a expert

Robin Švarc je studentem Vysoké školy tělesné výchovy a sportu Palestra. Současně je držitelem trenérské licence C v oblasti basketbalu. V roce 2018 současně absolvuje celoroční kurz Basketbal Strength & Conditioning pod vedením Francesca Cuzzoliniho, který jako první Evropan pracoval jako kondiční trenér v zámořské NBA (Toronto Raptors). Robin také působí jako kondiční trenér v BA Nymburk a ve zdejší basketbalové akademii zastává pozici sistenta trenéra v kategorii U17 a sám je hlavním trenérem v týmu U11. Jako kondiční trenér pomáhá s přípravou několika hráčů z nejvyšší basketbalové soutěže – Kooperativa NBL. Více informací o Robinovi také naleznete na jeho Instagramu: https://www.instagram.com/robinsvarc/ Ve svém volném čase se aktivně věnuje sportu. Osm let hrál fotbal a čtyři roky závodně plaval. Na elorepublikové úrovni se věnoval osm let basketbalu, když působil v juniorských extraligách. V roce 2017 se stal juniorským mistrem republiky v americkém fotbale.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ