0
Košík

V tuto chvíli nemáte žádné produkty v Košíku

Trénink

Jak předcházet zraněním z cyklistiky

Ať je to odřenina nebo špatná kolena, zranění může z cyklistiky vysát všechnu zábavu nebo dokonce znamenat, že už si na kolo nikdy nesednete. Abyste měli jistotu, že se to bude stávat opravdu výjimečně a že se zotavíte tak rychle, jak jen je možné, je důležité mít správnou strategii prevence a regenerace.

Zatímco některá zranění Vás odstaví jen na pár dní, jiná mohou znamenat, že budete muset vyhledat profesionální pomoc a začít rehabilitovat. Někteří z nás jsou prostě ke zranění náchylnější, takže prevencí určitým zraněním může být to, že to nebudete přehánět a vezmete si dostatek času na regeneraci.

Mluvili jsme s dvojitým olympijským medailistou Bryanem Steelem o tom, jak se drží ve skvělé formě a sepsali jsme některé rady ohledně nejběžnějších zranění, abyste se dostali zpátky do sedla tak rychle, jak je možné.

Tipy na prevenci zranění od Bryana Steela

Dvojitý olympijský medailista Bryan říká, „ujistěte se, že vychladnete a uvolníte se, než ukončíte jízdu. Nezastavujte, když nemůžete popadnout dech, přeřaďte na lehčí kolečko a jeďte pomaleji alespoň 10 minut z Vaší jízdy. Když na to přijde, Vaše regenerační jídlo je důležitou složkou. Doplňte sacharidy a bílkoviny. Nakonec, nezapomeňte protáhnout svaly pro maximální regeneraci a prevenci zranění.“

Podívejte se na jeho stránky pro více podpory, rady a tréninkové plány, které Vás dostanou na cestu k dosažením Vašich cyklistických cílů.

Koleno

Bolavá kolena Vám brání jezdit delší vzdálenosti? Ujistěte se, že jsou přesně nad Vašimi chodidly. Pokud nejsou, může to způsobovat nerovnováhu ve Vašich kvadricepsech, což následně způsobuje bolest v kolenou. Bryan také říká „protahování je neuvěřitelně důležité pro vyhýbání se zraněním.“ Protahujte hýždě a hamstringy po každé jízdě, protože problémy s těmito velkými svaly mohou také způsobovat bolest kolen.

Další původce bolesti by podle studie na „Běžná zranění v cyklistice“ mohlo být opakující se stahování a natahování kolen, což způsobuje bolesti okolo čéšky. Patelofemorální kloub absorbuje sílu, vytvořenou kvadricepsy při tlaku na pedály. Existuje několik důvodů pro tento problém, včetně špatné velikosti kola, přetrénování, svalová disbalance nebo Vaše unikátní anatomické problémy.

Spodní záda

Podle studie, chronická bolest spodních zad u cyklistů je většinou způsobena dlouhou dobou v nezměněné poloze.1 Jednoduše řečeno, Vaše bolest může být způsobena tím, jak máte vysoké sedlo nebo v jakém úhlu sedíte. Pro prevenci zranění zad můžete vzít Vaše kolo ke specialistovi na pozici na kole.

Pro posílení a stabilizaci spodních zad byste se mohli extra soustředit na spodní záda a sílu a flexibilitu vnitřních svalů těla.1

Bolest ze sedla

Strávit hodiny v sedle, nebo i 10 minut, když začínáte, může být bolestivou zkušeností. Pokud jste právě začali s cyklistikou, pak byste měli lehkým otlakům dát několik týdnů, než se začnete strachovat.

Na druhou stranu, pokud je bolest chronická, mohli byste zvážit některé z následujících řešení. Pořiďte si moderní a anatomicky tvarované sedlo (rozdílné pro muže a ženy), používejte polstrované cyklistické kraťasy a nakonec, ujistěte se, že máte sedlo ve správné poloze, aby byl tlak rozdělen rovnoměrně.

Odřeniny

Pokud jste někdy spadli z kola a potkali se se silnicí, pak je pravděpodobné, že jste se s odřeninami již setkali. Kromě směšně velké díry ve Vašem oblečení nemusí být Vaše zranění tak hrozná, jak se může na první pohled zdát. Na druhou stranu, odřeniny mohou být nepohodlné a rozhodně potřebují ošetřit hned jak to bude možné.

Pro prevenci infekce je potřeba rány vyčistit a vyjmout kousky silnice, které v ní možná zůstaly. Bohužel, tato činnost může vyžadovat trochu drhnutí a pálení dezinfekce. Pokud jste spadli tvrdě, můžete ošetřování vylepšit a použít led pro snížení otoku. Pokuste se nezakrývat ránu, aby mohla vyschnout a vyléčit se.

Co si z článku odnést

Pokud jsou tři věci, které byste si z článku měli odnést, pak to jsou: padnoucí kolo, nezničte se a protahujte a zesilte. Pamatujte si tyto tři rady a snad budete schopni snížit riziko zranění. Pokud máte problémy s bolestmi, měli byste vždy navštívit doktora nebo fyzioterapeuta pro osobní a profesionální radu.


1 Schwellnus, M. P., & Derman, E. W. (2005). Common injuries in cycling: Prevention, diagnosis and management. South African Family Practice, 47(7), 14-19.

Žádné tagy v příspěvku



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Autor a expert

Evangeline se účastnila sportovních soutěží již od mládí. Jako kvalifikovaná RYA instruktorka jízdy na malých závodních lodích rozumí důležitosti správné výživy pro zvládnutí extrémních a vytrvalostních sportů, především díky její zkušenosti s týmy Velké Británie a vedením a trénováním prvního týmu její univerzity.

Ve svém volném čase miluje Evangeline běh - především maratony. O víkendech ji můžete najít u vodních sportů nebo při výšlapu do kopců. Její ideální večer je strávený HIIT tréninkem nebo dřepy v posilovně před tím, než si připraví nějaké pálivé jídlo s hromadou zeleniny - mňam!

Přečtěte si více o Evangelininých zážitcích zde.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ