0
Košík

V tuto chvíli nemáte žádné produkty v Košíku

Trénink

6 důvodů, proč začít s cyklistikou s olympijským sportovcem Bryanem Steelem

Možná jste právě koupili kolo a nemáte nejmenší ponětí, jestli na něm jezdit každý den nebo ho pohřbít v garáži na věčnost. Naštěstí pro Vás jste právě narazili na pár dobrých důvodů, proč oprášit sedlo a začít šlapat.

Je snazší než kdy dřív sehnat dobré kolo, ale mnoho z nás stále válčí s tím vůbec začít, s celkovou údržbou a nejvíce s motivací. Jako olympijský  a světový medailista, nyní trenér, Bryan Steel zná všechny obtíže a problémy ježdění na kole, ale kromě toho je také neuvěřitelně dobře seznámen se všemi benefity cyklistiky.

Ačkoliv nebyl právě sportovním dítětem, Bryan poprvé vlezl na kolo, když jeho bratr začal jezdit a táta mu koupil kolo. Jako mnoho z nás, kdo postrádáme koordinaci na jiné sporty, objevil sport, ve kterém může jet vlastním tempem a časem v něm být neuvěřitelně dobrý.

V současnosti pomáhá dalším vyhrávat medaile a také přijít cyklistice na kloub jako celku. Podporuje programy pro podporu cyklistů nejen ve sportovním prostředí, ale také podporuje firemní cyklistické kluby a odbourává mýty. Podívejte se na jeho stránku pro tipy, podporu a tréninkové programy, které nakopnou Vaši jízdu na kole.

Pokud stále nejste přesvědčeni, že byste měli vystoupit z auta a použít kolo, zde je šest výhod cyklistiky, které byste měli znát.

  1. Cyklistika má neuvěřitelné zdravotní benefity

Studie ukázaly, že jen dojíždění do práce na kole může výrazně zlepšit kardiovaskulární funkce. 1 Popravdě řečeno, naskočit na kolo, místo do autobusu je skvělou volbou pro ty z nás, kteří „nemají čas sportovat“, aby vměstnali trochu tréninku do svého náročného pracovního rozvrhu.

Kromě celkového zdraví můžete také očekávat výrazné zlepšení síly středu těla a spodní části těla. Posílení středu těla je nezbytné pro stabilitu horní části těla při cyklistice, zatímco Vaše nohy makají, což je velmi dobré pro Vaše kvadricepsy.

  1. Každý může jezdit na kole

Bryanova láska k cyklistice začala, protože konečně objevil sport, ve kterém byl dobrý – „je to zátěžový sport,“ říká. „Můžete mít nadváhu a stále jezdit na kole. Navíc je také „Low-impact“, takže je velmi dobrý pro ty, kteří rehabilitují po náročných nárazových sportech jako je ragby. I v případě, že náročné sporty stále hrajete, jde o dobré nenáročné cvičení, které je vyvažuje.“

  1. Porazte dopravu a ušetřete při tom peníze

Pokud žijete v zastavěné oblasti, může Vám to zabrat dost času se dostat autem nebo veřejnou dopravou tam, kam potřebujete. Bryan říká, „Často se někam dostanu rychleji na kole. Také je to skvělý pocit, jet rychleji než auta!“

Pokud máte z jízdy na kole v zastavěných oblastech obavy, studie ukázaly, že pozitiva cyklistiky byla výrazně větší, než rizika z řízení auta pro ty, kteří mění svůj způsob dopravy. 2

  1. Je to dobré pro planetu

Podle zprávy vydané British Cycling, kdyby pouhých 10 % populace změnilo způsob dopravy do práce z auta na kolo, snížilo by se znečištění vzduchu a ušetřilo 400 produktivních životních let. 3

Cyklistika také šetří třetinu místa na silnici v porovnání s jízdou autem, což by snížilo zatížení silnic. 3 Co je horšího než sezení v zácpách každý den?

  1. Uděláte si cyklistické přátele

Bryan říká „Cyklistika je sociální sport. Je to jediný sport, který znám, kde můžete mluvit hodiny a hodiny a zároveň přitom sportovat.”

Můžete nechat ožít nápad o povídání si hodiny a hodiny – existuje mnoho cyklistických klubů po celé Velké Británii pro muže i ženy. „Už déle nepotřebujete, aby Vás skupinka borců, jedoucích 40 km/h odrovnala,“ říká Bryan. „Existují týmy, které nabízí různá tempa a typy lidí – věc, kterou dělám je povzbuzování lidí, aby vyrazili ven a našli si skupinku přesně pro sebe.“

S cyklo-kavárnami, které se objevují po celé Británii, ve kterých si můžete dát dortík kávu nebo jen poklábosit s Vaší novou skupinou. Jaké další pobídky ještě potřebujete, abyste začali?

*insert image 3*

  1. Podporuje to Vaši psychickou pohodu

Důkazy značí, že středně náročný tréninkový plán zlepšuje Vaši náladu a může mít pozitivní efekty při prevenci a léčbě depresivních a úzkostných stavů4. Ačkoliv je potřeba provést další výzkumy na toto téma, nikdo nemůže popřít ten potréninkový příval endorfinů.

Bryan říká, “Jízda na kole je skvělá pro přemýšlení. Ten čas využiji pro vyřešení problému, které mám v práci – manažerům a manažerkám, které trénuji, to také často pomůže proti stresu.”

Stále se bojíte začít? Bryan je tady, aby Vám pomohl

“Jednou z největší obav u lidí je to, že je to nebezpečné,“ říká Bryan, “Část z toho, co dělám, aby se lidé cítili bezpečněji a byli více v bezpečí je zajištění toho, že vědí, co dělají.“ S novými cyklostezkami každý rok a stovkami zařízení pro viditelnost by Vás neměli ohrozit ostatní účastníci dopravního provozu, naplánujte si cestu, buďte asertivní a bezpeční.

“Naše tréninkové plány jsou i pro indoor cyklistiku, v případě, že se nemůžete dostat ven na cesty,“, říká Bryan. Takže se nebojte, že jste omezeni pouze na silnice – konec konců, Bryan vyhrál své medaile právě na velodromu!

Bryan věří, že „Mnoho lidí postrádá sebedůvěru, což je to, co chci změnit nejvíc.“, říká. „Můžu zaručit, že když budete poprvé měnit duši, bude silně pršet, takže dobře poznejte své kolo v pohodlí domova – první duši vyměňte ve Vašem obýváku.“

 

Co si z článku odnést

Cyklistické pravidlo číslo 1: Přestaňte se bát kusu železa (nebo karbonu, pokud si dopřejete luxus) a vyrazte. Existuje tolik benefitů pro Vaše vlastní zdraví a štěstí, a navíc také pro planetu – jak byste jen mohli odmítnout jízdu na kole?


Zdroje

1 Oja, P., Titze, S., Bauman, A., de Geus, B., Krenn, P., Reger‐Nash, B., & Kohlberger, T. (2011). Health benefits of cycling: a systematic review. Scandinavian journal of medicine & science in sports, 21(4), 496-509.

2 De Hartog, J. J., Boogaard, H., Nijland, H., & Hoek, G. (2010). Do the health benefits of cycling outweigh the risks?. Environmental health perspectives, 118(8), 1109-1116.

3 Aldred, R. (2014). Benefits of investing in cycling.

4 Peluso, M. A. M., & Andrade, L. H. S. G. D. (2005). Physical activity and mental health: the association between exercise and moodClinics60(1), 61-70.

Žádné tagy v příspěvku



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Autor a expert

Evangeline se účastnila sportovních soutěží již od mládí. Jako kvalifikovaná RYA instruktorka jízdy na malých závodních lodích rozumí důležitosti správné výživy pro zvládnutí extrémních a vytrvalostních sportů, především díky její zkušenosti s týmy Velké Británie a vedením a trénováním prvního týmu její univerzity.

Ve svém volném čase miluje Evangeline běh - především maratony. O víkendech ji můžete najít u vodních sportů nebo při výšlapu do kopců. Její ideální večer je strávený HIIT tréninkem nebo dřepy v posilovně před tím, než si připraví nějaké pálivé jídlo s hromadou zeleniny - mňam!

Přečtěte si více o Evangelininých zážitcích zde.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ