Trénink

5 způsobů, jak se vyrovnat se stresem

Pro spoustu z nás se skoro stal součástí našeho každodenního života. To dokonce natolik, že online studie z roku 2018 provedená Mental Health Foundation objevila, že předchozí rok se neuvěřitelných 74% lidí cítilo natolik ve stresu, že je to přemohlo a nebyli schopni se s tím vypořádat.

Takže určitě v tom nejste sami, pokud cítíte, že toho začíná být až příliš – a existuje spousta snadných kroků, které můžete vyzkoušet, abyste si ulevili.

1. Zůstaňte aktivní

Je známým faktem, že cvičení může být skvělou medicínou na špatnou náladu, jelikož nám pomáhá upustit páru a dodá nám vítaný přísun endorfinů. Spousta studií ukázala, že zejména vysoce intenzivní aerobní cvičení má pozitivní efekt na mentální zdraví a psychickou pohodu. 2

Takže jakkoliv lákavé se nám může zdát jít domů a zachumlat se do postele po náročném dni v práci, pravděpodobně se budete cítit mnohem lépe, když půjdete cvičit.

běžící žena

2. Dejte si digitální detox

Jak často kontrolujete pracovní email mimo pracovní dobu? Nebo ještě hůř, kolikrát obsesivně aktualizujete Instagram, aby vás zaplavila hromada dovolenkových destinací, kde byste se nejraději viděli, v kombinaci s nerealisticky vysekanými těly?

Když se už tak cítíte pod psa, sociální sítě mohou být špatným místem, kam se „vydat“. I když si asi uvědomujete, že nejde o přesnou reprezentaci reálného života, je těžké neporovnávat svou aktuální situaci s široce se usmívajícími tvářemi, které vidíte na každém feedu a každé síti. Dejte si pauzu a vypněte obrazovku.

3. Jděte ven na procházku

To je prakticky kombinace prvních dvou bodů, ale může to být obzvlášť účinná technika pro vyrovnávání se s emocemi z práce. Pokud cítíte, že ten poslední zvlášť pasivně agresivní email, který jste dostali, byl poslední kapkou, nebo pokud jste si museli prosedět další zbytečný meeting, dostat se z tohoto prostředí může s vaší hlavou udělat zázraky.

Dejte si čas a prostor trochu vychladnout, soustřeďte se na svoje dýchání a pravděpodobně se k pracovnímu stolu vrátíte s uvědoměním si, že je kolem spousta důležitějších věcí. Není nutné hned ukousnout hlavu Alence z finančního…aspoň pro dnešek.

4. Promluvte si s přáteli a rodinou

Nepřeměňte se na lidský papiňák tím, že budete všechno dusit v sobě. Určitě chcete, aby se na vás vaši přátelé a rodina obrátili, pokud budou mít něco na srdci, takže se ujistěte, že děláte totéž. Lidé vám nejbližší jsou tady, aby vás podpořili v dobrých i těžkých časech – ale nejprve se jim musíte otevřít.

Pokud cítíte, že přátelé a rodina jsou příliš blízko nebo zapojení do daného problému – nebo možná jsou ten problém – pak není nic špatného na tom obrátit se na někoho více nestranného. Někdo ve vašem HR oddělení je pravděpodobně trénovaný na naslouchání vašim problémům nehledě na to, jak triviální vám přijdou, nebo si můžete najít terapeuta nebo poradce ve vašem okolí.

Sdílený problém je polovičním problémem, na to pamatujte. Nikdy byste neměli být nuceni procházet si tím sami.

5. Mějte denní to-do list

Měli jste toho někdy na práci tolik, že jste nevěděli, kde začít…takže jste prostě jen seděli a nedělali nic produktivního? Možná jedna z nejméně efektivních způsobů, jak se vypořádat se svými problémy, ale pravděpodobně je to něco, co někdy udělal každý z nás.

Místo toho, abyste se nechali úplně převálcovat a byli posedlí tím, kolik toho musíte zrovna teď udělat, napište si seznam. Najednou se ty všechny úkoly zdají zvládnutelnější, když jste si to rozepsali, že?

Užitečný způsob, jak se ujistit, že nezapomenete na důležité věci, je úkoly si seřadit podle priority. Někteří lidé to dělají podle toho, dokdy je musí splnit, tudíž začínají s tím, co musí být hotové nejdřív. Někteří si úkony radši řadí podle důležitosti, tudíž věci, které musím udělat dnes, věci, které bych měl udělat dnes, a věci, které chci udělat co nejdřív.

Najděte si to, co funguje vám, a dejte se do toho. Užijte si to nepopiratelné potěšení, které přijde vždy, když si něco ze seznamu odškrtnete.

Stále se cítíte vystresovaní, i když jste vyzkoušeli všechny zmíněné body? Možná je čas vyhledat profesionální pomoc nebo si o tom promluvit se svým lékařem.



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Autor a expert

Lauren vystudovala anglickou literaturu a pochází z jihu. Miluje plavání, během uplynulých let objevila sílu tréninků se zátěží a má mnoho prostoru pro zlepšení ve svých každotýdenních hodinách Hot jógy.

O víkendech většinou peče nebo jí nějaký brunch a užívá si každý nový recept se svými spolubydlícími - hlavně od té doby, co se zbavila studentských návyků jako například života na těstovinách. Především však věří v udržování rovnováhy mezi tréninkem a sociálním životem.

Zjistěte víc o zkušenostech Lauren zde.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ