Strava

Jak pandemie změnila náš trénink? | Nejlepší studie tohoto týdne

Pokud stejně jako my chcete zůstat v obraze ve světě fitness trendů – a především vědy, pak jsou naše pravidelné novinky ze světa vědeckých studií něčím, co si prostě musíte přečíst. Od způsobů, jak ze svého tréninku dostat maximum, po docela šílenou nutriční vědu, je toho tolik, co ze studií po celém světě načerpat.

Tento týden jsme se podívali na to, zda mohou řasy nahradit ryby na našem talíři, a jak se náš trénink změnil kvůli COVID-19. Tak pojďme na to.

Udržitelná alternativa k rybám

chlorella

Pokud už víte něco o výživě, pak asi víte, že spousta ryb je jak dobrým zdrojem bílkovin, tak omega 3 mastných kyselin, které jsou důležité pro spoustu tělesných procesů. Pokud se však zajímáte také o životní prostředí, pak jste si možná vědomi i toho, že nadměrné rybaření je velkým problémem.

Tahle studie tvrdí, že našla způsob, jak do sebe dostat tuhle důležitou živinu, aniž bychom museli ulovit jedinou rybu, a tím pomáhat planetě. 1 Podle vědců byly mikrořasy studované už po mnoho let – a stejně tak konzumované – díky svým mnohým nutričním benefitům.

Tahle nová studie však věří, že by to mohla být skvělý způsob, jak konzumovat méně ryb. Zabírá to totiž daleko méně místa než chov ryb, mohou být pěstovány i v neplodné půdě a environmentální dopad relativní k dostupnému množství omega 3 je daleko menší než u ryb.

Vyměníte svého lososa za řasy? Ačkoliv v restauracích je ještě nějakou chvíli asi neuvidíme, mikrořasy jako chlorela a spirulina jsou skvělým přídavkem do vašeho proteinového shaku.

Jaký dopad měl COVID-19 na náš trénink?

Posilovny už máme dávno otevřené, život se postupně vrací do normálu.

Pravdou ale je, že spousta z nás zápasila s návratem do posiloven, někteří se možná ještě neodhodlali.

Není asi překvapením, že studie zkoumající úroveň fyzické aktivity během pandemie ukázala, že spousta z nás byla daleko méně aktivní. 2 Konkrétně muži a mladí dospělí se podle této studie přestali hýbat nejvíce.

Dobrá zpráva je, že 75% britských mužů splnilo doporučení World Health Organisation ohledně počtu aktivních minut za týden. Zvláštní je, že zatímco muži a mladí dospělí byli nejaktivnější skupinou před pandemií, karta se obrátila a ženy a starší dospělí byli během karantény aktivnější.

Tento obrat je poněkud zvláštní, ale může to být tím, že spousta z nás měla na cvičení více času, zatímco ostatní měli jiné priority.

Co si z článku odnést

Není pochyb, že během posledních měsíců se naše tréninková rutina poněkud změnila, ale jistě se do toho opět dostanete, pokud se tak už nestalo.

Co se týče jedení čas, je s ním spojena spousta benefitů jak pro nás, tak pro životní prostředí, takže si je možná občas nasypeme do shaku nebo na vločky…

Naše články slouží k informativním a vzdělávacím účelům, v žádném případě neslouží jako zdravotní rady. V případě nejasností v užívání doplňků stravy a suplementů nebo v případě radikální změny Vašich stravovacích návyků, se nejdříve poraďte s odborníkem na zdraví nebo kvalifikovaným nutričním poradcem.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Autor a expert

Evangeline se účastnila sportovních soutěží již od mládí. Jako kvalifikovaná RYA instruktorka jízdy na malých závodních lodích rozumí důležitosti správné výživy pro zvládnutí extrémních a vytrvalostních sportů, především díky její zkušenosti s týmy Velké Británie a vedením a trénováním prvního týmu její univerzity.

Ve svém volném čase miluje Evangeline běh - především maratony. O víkendech ji můžete najít u vodních sportů nebo při výšlapu do kopců. Její ideální večer je strávený HIIT tréninkem nebo dřepy v posilovně před tím, než si připraví nějaké pálivé jídlo s hromadou zeleniny - mňam!

Přečtěte si více o Evangelininých zážitcích zde.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ