0
Košík

V tuto chvíli nemáte žádné produkty v Košíku

Trénink

Hudba a její vliv na trénink

 

Jistě si všichni dobře uvědomujeme, že v určitých náladách máme různý vkus na hudbu. Když je člověk veselý, pustí si živou a spíš svižnou písničku, naopak v období smutku volíme pomalejší songy. Hudba tedy má zajisté nějaký vliv na naši psychiku, ať už tím, že v nějakém rozpoložení my volíme její různé formy, ale i naopak. Tedy pokud slyšíme smutnou písničku a umíme se vcítit do melodie i textu, nějak to ovlivní naši momentální náladu, ale třeba i dlouhodobější psychické prožívání.

Často ve fitcentrech hraje rádio nebo místní puštěná hudba, která se nám třeba úplně nelíbí. Dle mého názoru a i pozorování sama na sobě, má tohle poměrně negativní vliv na výsledky. Neříkám, že nutně, ale určitý dopad to má. Když hraje v pozadí něco, co se mi líbí, přistihnu se, že se cítím uvolněnější, do cviků se pouštím s úplně jinou energií, než když hraje něco, co slyším každý den v rádiu desetkrát a už to nemohu vystát.

Za předpokladu, že si s sebou můžeme vzít vlastní přehrávač, třeba i se sluchátky, a tudíž vlastní výběr hudby, se dosahuje lepších výsledků.

Když se na to podíváme, je asi logičtější volit písničky dynamičtější, které nás nastartují na požadovaný výkon. Možná není na škodu si pustit různorodý výběr, tedy písně, které známe, ale i takové, které pro nás jsou nové a nemáme je oposlouchané. Příliš známé písničky by nás mohly zase dovést na „zcestí“, že bychom se více věnovali zpěvu, než cvičení.

Na závěr cvičení, protažení, je zase lepší zvolit nějaké klidnější písničky, které nám napomůžou se vrátit zpět do běžného režimu. Uklidnit sebe, ale i naše orgány a hlavu.

Proběhly i různé studie na to, zda má hudba nějaký vliv na zvýšení efektivity tréninku, a jednoznačně dokazují, že ano. Ať už se jedná o nějakou motivační hudbu, či neutrální, rozhodně pravidelný rytmus hudby posouvá do rytmu pohybu i naše tělo.

Za sebe bych rozhodně vliv hudby nepodceňovala, a pokud prožíváte třeba právě nějakou krizi v oblasti cvičení, zkuste obměnit playlist. Každá změna nějak ovlivní náš potenciál a dá se s tím pěkně hrát. Každý na sobě nejlépe pozná, co mu dělá dobře. Takže pořídit si kvalitní sluchátka, třeba i bezdrátová, která jsou na trénink určitě skvělou volbou, a směle do toho!

 

 



Lucie Králová

Lucie Králová

Autor a expert

Medailonek – Lucie Králová Lucie je nadšenou studentkou fyzioterapie, které se v současné době věnuje na fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity. Rovněž absolvovala kurz fitness instruktora a v této oblasti, stejně jako ve výživě a regeneraci a celkově zdravém stylu, se nadále aktivně vzdělává. V rámci studia spolupracuje s profesionálními sportovci, například s českým juniorským biatlonistickým týmem a předními hráči badmintonu. Lucie má praktické zkušenosti z lázní, kde rozšiřovala své ysokoškolské znalosti o komunikaci a práci s pacienty. Lucie se aktivně podílí na obsahu pro Myprotein a více informací o ní naleznete na jejím Instagramovém profilu: https://www.instagram.com/missnothingdamn. Ve svém volném čase se věnuje samozřejmě sportu – fitness, posilování, ale také relaxacím. Sama si vede tréninky a jejich rozvržení. Miluje procházky, přírodu, hory, a když může, odjede proto z města. Mezi její koníčky rovněž patří čtení, psaní, hudba, psychologie, čas s přáteli, vaření a jiné drobné radosti všedních dní.


S Myprotein ušetříte každý den! Podívejte se na naše aktuální slevy a slevové kódy... KUP TEĎ