Doplňky stravy

Proteinový shake s mlékem nebo vodou? | Jaký je v tom rozdíl?

Takže máte protein, teď ještě potřebujete to, jak rychle ho můžete vstřebat a strávit před, během a po cvičení, a uvidíte a ucítíte výsledky. Etiketa říká, abyste ho smíchali s vodou nebo mlékem. Takže měli byste váš proteinový shake smíchat s mlékem nebo vodou – určitě v tom nebude rozdíl, nebo ano?

To je otázka, která napadá každého od nováčků po profesionální sportovce, lidi, kteří chtějí zhubnout, i ty, kteří chtějí budovat hmotu. Tenhle článek zodpoví vaše otázky a vysvětlí benefity obou způsobů.

Přejděte na:

Měli byste míchat proteinový shake s mlékem nebo vodou?

Nechceme takzvaně sedět na obou židlích, takže nám odpusťte, když řekneme, že to záleží. Oba způsoby mají několik benefitů, ale skutečně záleží na tom, jaké jsou vaše cíle.

Když budujete svalovou hmotu a svaly, smíchejte protein s mlékem a uvidíme lepší výsledky. Pro ty, kteří chtějí zhubnout, zvolte vodu. Záleží na celkové stravě a důvod, proč vůbec proteinové shaky pijete.

Benefity proteinového shaku s mlékem

Protein v mléce

Když budujete svaly, konzumace proteinového shaku s mlékem nabízí skvělé výhody. Kasein a syrovátka jsou dvě vysoce kvalitní bílkoviny, které se nachází v mléce v poměru 80% kasein a 20% syrovátka. 1 Syrovátkový protein se rychle tráví – perfektní pro doplnění bílkovin pro svaly – zatímco kasein se tráví pomaleji a stabilněji, díky čemuž podporuje syntézu svalových bílkovin po delší dobu. 1

Nechápejte nás špatně – samozřejmě dostanete dávku proteinu, když ho smícháte s vodou, ale když ho smícháte s mlékem, bude v shaku bílkovin víc. Kolik? Každá sklenice mléka, kterou přidáte k proteinu, vám poskytne 8g bílkovin navíc k těm, které už v sobě má protein. 2 Když mléko smícháte s odměrkou proteinového prášku, dostanete úctyhodnou dávku více než 30g bílkovin najednou.

Mléko může pomoci svalům regenerovat a zotavit se po těžkém silovém tréninku. Budování čisté svalové hmoty s sebou nese daleko více benefitů než jen to, že budete vypadat svalnatě. Může pomoci s hladinou tuku v těle a kalorickou rovnováhou, stejně tak může snížit risk nemocí a chorob. 3

Mléko je jasnou volbou pro ty, kteří se snaží budovat – obzvlášť pro ty, pro které je s jejich tělesným typem těžké svaly nabrat. Mléko je dobrým zdrojem tuků a sacharidů. Sacharidy vám nejen pomůžou budovat hmotu a regenerovat svaly po těžkém tréninku, ale také vám dodají energii na to, abyste mohli kvalitně odjet trénink.

Pokud jste vegani a chcete nabrat svaly, sójové mléko bude dobrým způsobem, jak k proteinu přidat 8g bílkovin na jednu sklenici.

Chuť

Výživu stranou, spousta lidí míchá protein s mlékem pouze kvůli chuti, jelikož s mlékem bude shake krémovější a sladší, což pomůže zahnat chuť na sladké a více vás zasytí.

Negativa proteinového shaku s mlékem

Míchat si proteinový shake s mlékem asi nebude úplně nejlepší nápad, pokud jste citliví na laktózu – v tomhle případě by se to vašemu žaludku asi nemuselo líbit. Ačkoliv mléko nemá vysoký obsah kalorií, stále nějaké ty kalorie a makroživiny přidá. Takže pokud jste v kalorickém deficitu, když vyměníte mléko za vodu, ušetříte.

Benefity proteinového shaku s vodou

Lepší pro hubnutí

Voda neobsahuje kalorie. Velkým benefitem míchání proteinu s vodou místo mléka je to, že ušetříte kalorie, když chcete hubnout.

Ti, kteří chtějí nabírat, budou z mléka benefitovat, ale pokud se snažíte zhubnout, ale přijímat dostatek bílkovin, bude se pro vás spíš hodit voda. Jedna odměrka průměrného proteinového prášku smíchaného s mlékem má zhruba 270 kalorií. Proteinový shake smíchaný s vodou má obvykle pouze okolo 110 kalorií.

To samé platí o sacharidech a tucích. Ujasněme si, že potřebujete sacharidy a tuky nejen pro nabírání svalové hmoty, ale také pro celkové zdraví. Ti, co počítají makroživiny, věnují sacharidům a tukům pořádnou dávku pozornosti.

Mléko obsahuje sacharidy. Ačkoliv jak jsme již zmínili výše, sacharidy v mléce mají nepopiratelné benefity (na které bychom měli všichni myslet), sacharidy mohou být živinou, kterou úplně nechcete přijímat z proteinového shaku.

Mléko je zdrojem tuku. Ačkoliv tělo tuk potřebuje, pokud je pro vás proteinový shake čistě zdrojem bílkovin, pak sáhněte po vodě. Abyste měli lepší představu o tom, co konzumujete, každá 250ml sklenice plnotučného mléka má 8,3 tuku a 4,8g nasyceného tuku.

Dobrý proteinový prášek je vyroben tak, aby chutnal skvěle s mlékem i vodou, takže se nemusíte bát, že přijdete o veškerou chuť, pokud ho smícháte s vodou.

Naše Clear Whey a Clear Vegan jsou však vytvořené pro míchání s vodou, čímž vznikne letní potréninkový drink snů. A ty určitě nedoporučujeme míchat s mlékem.

Může být snadněji stravitelný

Když proteinový shake smícháte s vodou místo mléka, může být lehčí na žaludek a je tu menší riziko nafukování, pokud jste citliví na laktózu.

Co si z článku odnést

Takže měli byste si dát proteinový shake s mlékem nebo vodou? Chuť stranou, existují určité rozdíly mezi shakem s mlékem a shakem s vodou. Voda je ideální, pokud chcete hubnout, jelikož takový shake vám dodá bílkoviny s minimem tuku a sacharidů. Tuky a sacharidy však potřebujete, pokud budujete hmotu, takže v tom případě bude pro vás výhodnější, když protein smícháte s mlékem.

Často kladené otázky

Mám míchat protein s vodou nebo mlékem?

Pokud chcete budovat svaly, míchání proteinu s mlékem pro vás bude výhodnější. Pokud chcete hubnout, míchejte s vodou.

Jaké jsou benefity míchání proteinu s mlékem?

Míchání proteinového prášku s mlékem vám dodá více bílkovin než míchání s vodou. Mléko také obsahuje tuky a sacharidy, které jsou důležité pro regeneraci svalů.

Jaké jsou benefity míchání proteinu s vodou?

Voda neobsahuje kalorie, což znamená, že pokud chcete hubnout, míchání proteinu s vodou pro vás bude výhodnější, než ho míchat s vodou.

Naše články slouží k informativním a vzdělávacím účelům, v žádném případě neslouží jako zdravotní rady. V případě nejasností v užívání doplňků stravy a suplementů nebo v případě radikální změny Vašich stravovacích návyků, se nejdříve poraďte s odborníkem na zdraví nebo kvalifikovaným nutričním poradcem.


  1. Luhovyy, B. L., Akhavan, T., & Anderson, G. H. (2007). Whey proteins in the regulation of food intake and satiety. Journal of the American College of Nutrition26(6), 704S-712S. 
  2. Guzmán‐González, M., Morais, F., Ramos, M., & Amigo, L. (1999). Influence of skimmed milk concentrate replacement by dry dairy products in a low fat set‐type yoghurt model system. I: Use of whey protein concentrates, milk protein concentrates and skimmed milk powder. Journal of the Science of Food and Agriculture79(8), 1117-1122. 
  3. Frestedt, J. L., Zenk, J. L., Kuskowski, M. A., Ward, L. S., & Bastian, E. D. (2008). A whey-protein supplement increases fat loss and spares lean muscle in obese subjects: a randomized human clinical study. Nutrition & metabolism5(1), 1-7. 


Claire Muszalski

Claire Muszalski

Autor a expert

Claire Muszalski je dietetička, registrovaná prostřednictvím Academy of Nutrition and Dietetics  a také certifikovaný coach pro zdraví a fitness od Konsorcia pro coaching zdraví a fitness.

Claire vlastní bakalářský titul z biologie a magisterský titul z klinické dietetiky a výživy od University of Pittsburgh.

Mluvit a psát o jídle a fitness je základem Claiřina etosu, protože miluje používání svých zkušeností při pomoci ostatním s dosahováním jejich cílů z oblasti zdraví a tělesné pohody.

Claire je také certifikovaná instruktorka cyklistiky a miluje mentální a fyzické nakopnutí, které získává při pravidelném běhu a hodinách jógy. Když se zrovna neudržuje ve formě, fandí na zápasech domácích sportovních týmu Pittsburgu nebo vaří pro svou rodinu.

Zjistěte více o Claiřiných zkušenost zde.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ