Zpět na hlavní obsah
Naši ambasadoři

Kreatin u nováčků: Síla se zvýšila o 30% za 30 dní

Kreatin u nováčků: Síla se zvýšila o 30% za 30 dní
Emily Wilcock
Autor a expert3 měsíců Ago
Zobrazit profil Emily Wilcock

Kreatin je pravděpodobně nejdiskutovanějším doplňkem stravy, kromě proteinu samozřejmě. A taky za ním stojí spousta vědeckého výzkumu, jedná se o jednu z nejefektivnějších věcí, která může podpořit váš výkon. Proto se nedivíme, že je tak populární.

Aby tyto účinky dokázal, Matt Morsia (@mattdoesfitness) zrekrutoval svou manželku Sarah, aby brala měsíc kreatin. Jakožto úplný nováček, co se kreatinu týče, byla perfektní kandidátkou na tento test. Tohle se stalo, když brala kreatin každý den po dobu jednoho měsíce.

https://www.youtube.com/watch?v=mFRM7Yg1Woc&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fwww.myprotein.com%2F&source_ve_path=Mjg2NjY&feature=emb_logo

Matt jí dal dohromady tréninkový plán na budování svalů a Sarah zároveň užívala 5g kreatinu každý den po dobu 30 dní, aby mohli pozorovat dopad na její sílu a tvar.

Při prvním tréninku před proměnou zvedla Sarah své one rep max – maximální váhu, kterou může zvednout na jedno opakování – na dřep, bench press a mrtvý tah.

První den

Dřep 1RM 62.5kg
Bench press 1RM 40kg
Mrtvý tah 1RM 80kg

 

Na jeden problém Sarah v této výzvě brát-kreatin-jednou-denně narazila – vzpomenout si jednou denně vzít kreatin. No tak, Sarah, to byl tvůj jediný úkol. Navzdory tomu pocítila a sledovala účinky už po prvním týdnu.

Poznámka: Nedoporučujeme brát kreatin na sucho. Je mnohem bezpečnější a chutnější ho smíchat s vodou nebo ho přidat do smoothie.

Jak tak měsíc postupoval, postupoval i Sarah progres, který se nezasekl. V podstatě zvedala svůj rekord skoro každý trénink. Také přibrala na váze, což je očekávaný účinek, když začnete kreatin brát a tělo začne zadržovat vodu.

Pár dní před finálním check-inem si Sarah dala zasloužený odpočinek, aby její svaly mohly zregenerovat.

Den třicátý

Den 1
Dřep 1RM 62.5kg 80kg
Bench press 1RM 40kg 50kg
Mrtvý tah 1RM 80kg 110kg
Celková nazvedaná váha 182.5kg 240kg

 

Myslíme, že se všichni shodneme, že konečné výsledky jsou obdivuhodné. Celkově se její lifty zvedly o 57,5kg, což je obrovský nárůst o 31,5%.

Její váha se zvýšila o 1,5kg, což se zdá být rovnoměrně rozložená voda, jelikož se její forma příliš nezměnila.

Co si z článku odnést

A tohle všechno jen za 30 dní. Můžeme si jenom představit ty gains, které jsou možné za delší dobu. Sledujte to, Sarah nakonec předežene Matta v síle…pokud si tedy vzpomene vzít každý den kreatin.

Emily Wilcock
Autor a expert
Zobrazit profil Emily Wilcock
After completing an internship with Myprotein, Emily returned to university to finish her Bachelor of Science degree in Business Management and Marketing. With experience in lifestyle writing, Emily aims to entertain and educate through her work. Her focuses include recipes, real and inspiring stories, and working with writers to help provide easy-to-digest evidence-based research. Her work on recipes has been previously featured in The Supplement magazine, with a particular focus on high-protein, nutritious meals, plus advice on how to properly fuel your body. Outside of work, Emily’s top priority is food. She’s a self-professed star baker and a connoisseur of all things baked. In her spare time, she’s either cooking up a storm, our looking out for the opportunity to try out Manchester’s newest restaurants. But as a huge fan of carbs, if it’s not pasta or pasta-adjacent, she’s not interested. If she’s not in the kitchen, she’s tucked up with a book for an early night, or you’ll find her in the gym working up a sweat. Afterall, all those carbs require quite the appetite.
myprotein