Trénink

Hot Yoga

Bikram jóga, nebo jinými slovy hot yoga, se tak nazývá právě pro to, že cvičení tohoto druhu jógy probíhá v sále vyhřátém na zhruba 42°C. Vysoká teplota má za následek, že působení tepla má větší vliv na protahování svalů i šlach, vazů a kloubů. Rovněž dochází k stimulaci endokrinních žláz a celkovému uvolnění tkání.

Tento druh jógy má přesně stanovený počet pozic (26) a jejich souslednost. Každá pozice přesně navazuje na další, vzájemně se doplňují a tento jejich systém právě dokonale stimuluje všechny oblasti lidského těla. Jedná se o vlastně vědecky postavenou metodu stlačování, protahování a posilování těla. Říká se, že pravidelným cvičením se poté předchází nemocem, zraněním, taktéž dochází ke spalování tuků a zpomalení příznaků stáří. Dochází k posílení imunitního systému, posílení srdce a zlepšení krevního oběhu.

Cvičení i na stáří? Jak jsme si říkali už ve článku o józe obecně, věk až tak nehraje roli. Je možné si cvičení a jeho frekvenci přizpůsobit vlastním potřebám. Nicméně vzhledem k vysoké teplotě zde existují určité kontraindikace – tedy stavy, kdy se Hot jóga nedoporučuje, či je přímo zakázaná. Těmi jsou například hypertenze (vysoký krevní tlak), problémy se srdcem nebo právě probíhající zánět v těle.

Před první hodinou/ lekcí Bikram jógy je většinou potřeba vyplnit vstupní formulář, kde se Vás zeptají právě na Váš zdravotní stav a Vy podepsáním potvrdíte, že netrpíte žádnou kontraindikací. S sebou se určitě hodí vhodné cvičící oblečení, podložka, ručník a dostatek vody.

Proto, že se hot yoga cvičí v teplém prostředí, je často doporučována i jako kardio cvičení. Spálí se poměrně dost kalorií (během 90ti minut, což je běžná doba jedné lekce, se můžete dostat i na nějakých 800kcal).

Pokud neznáte, určitě stojí za vyzkoušení 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


http://www.bikramyogacb.cz/cz/page/3240/co-je-to-bikram-yoga.html



Lucie Králová

Lucie Králová

Autor a expert

Jmenuji se Lucie a je mi 19 let. K fyzické aktivitě jsem měla vždy blízko, od malička jsem byla zvyklá s rodinou chodit po horách a jezdit na kole, denně se chodilo na procházky. Ale opravdovou lásku ke sportu jsem si vybudovala až tak dva roky zpátky, kdy jsem se našla ve fitness, posilování. To jsem se teprve začala zajímat o způsob, jakým se hýbu, co mi to přináší. A podle toho jsem taky začala řešit stravu, dala se na IIFYM způsob stravování a opravdu se našla. Kromě cvičení se ráda věnuji čtení, psaní (na svůj blog i „do šuplíku“), vaření a pečení, trávím čas s přáteli a rodinou, věnuji se hudbě (poslechu i zpěvu a hře). V brzké době se chystám absolvovat kurz trenéra fitness a časem bych si ráda dodělala i kurz výživového poradenství.


S Myprotein ušetříte každý den! Podívejte se na naše aktuální slevy a slevové kódy... KUP TEĎ