0
Košík

V tuto chvíli nemáte žádné produkty v Košíku

Trénink

DeMotivace

 

Znáte to. Každý jsme někdy motivovaný a někdy naopak naprosto demotivovaný. Při jakých příležitostech ale demotivace vzniká a k čemu nám může posloužit? Na to se společně podíváme v následujících řádcích.

Vznik demotivace

Všichni jsme interaktivní jedinci, kteří reagují na určité životní situace. Každý také máme odlišnou hranici snášenlivosti různých událostí. Tak či tak, můžou ale nastat i chvíle, kdy nebudete schopni racionálně zdůvodnit svůj negativní postoj v mysli. Co si však musíte v těchto chvílích uvědomit je to, že z myšlenek se tvoří pocity a pocity přímo ovlivňují Váš výkon. To znamená, že když máte náladu pod psa, bude podle toho vypadat i Váš trénink. Avšak někoho to může naopak motivovat…. to už je na každém jednotlivci. Pokud ale budeme mluvit o negativních myšlenkách čistě ve vztahu ke cvičení (hlava nám řekne, že je to těžké a nezvedneme to), většinou máme vždy pravdu. Protože naprostá většina věcí je pouze v hlavě. Takže pokud máte zrovna dnes špatné rozpoložení v mysli a máte rozházené myšlenky, doporučuji Vám nejdříve si vše urovnat a vyčistit si hlavu a pak teprve s novou energií vyrazit vstříc dalšímu tréninku.

Pokud jste rozházení a nepovede se Vám trénink dle Vašich představ, jste demotivovaní ještě více. Co takhle ale toto tréninkové selhání vzít a vytvořit z něj novou příležitost?

Když se Vám něco nezdaří, není konec světa. Je to normální. I to je součástí cesty. Dítě také padalo, když se učit chodit. Je to přirozená lidská vlastnost.

Nezáleží na to, kolikrát se Vám to nepovede. Důležité je vždy jen to, zda to zkusíte znovu a lépe.

Ne náhodou přijde úspěch k těm, kteří vytrvají. Ti totiž znají hodnotu toho, co dělají a důvod PROČ to dělají.

Je to pouze o srovnání si svých priorit. Nezáleží na tom, v jaké jste zrovna životní (vztahové/ finanční/ ..) situaci, záleží jen na Vašem postoji. Protože je to otázka Vašich priorit. Ano, to je to klíčové slovo. Priority. Skrz priority kráčíme ke svým cílům. Pokud chcete být například nejlepší strongman, musíte tomu věnovat vše. Stavět to na první příčku Vašich zájmů. Upřednostňovat to před vším ostatním, protože PAK dojdete k vytouženému cíli. Všechno ostatní jsou výmluvy a ty nepotřebujete. Ba naopak s nimi zbytečně plýtváte svou energií.

Zkuste si sepsat seznam věcí, které byste mohli udělat pro své posunutí se k cíli. Ať už je to přečtení nějaké knihy v daném oboru, účast na semináři nebo třeba setkání s někým inspirativním. Můžete se o své sny podělit i s ostatními a brát to jako takový závazek nejen sobě, ale i jim.

Zdroje motivace

Nechte se pohltit prostředím a světem daného sportu. Žijte životním stylem, který Vám vyhovuje a naplňuje Vás radostí. Pokud se budete obklopovat výjimečnými lidmi a těmi nejlepšími ve svém oboru, pak budete mít reálnější měřítko na Vaší cestě k úspěchu, než kdybyste se měřili s průměrnými lidmi, které potkáváte dnes a denně. Vy jste si totiž zvolili svou specifickou cestu. V žádném případě se ale neporovnávejte. Ani s ostatními ze svého oboru. To vede totiž k další demotivaci, protože všichni jsme v něčem silnější a v něčem slabší. Zaměřte se pouze a jenom na sebe. Udělejte si přehled svého měsíčního/ ročního/ několika letého posunu a buďte na sebe právem pyšní. Nespokojujte se se svými výkony, ne zcela. Buďte pyšní, ale stále hladový po lepších výsledcích. Hlad Vás posouvá dál od toho, kde jste teď a naopak blíž k Vašemu snu. Uvedeme si pár příkladů, které můžete využít jako svůj zdroj motivace a dobrého nalazení:

  • hudba (každému vyhovuje a motivuje jiná, dle jeho osobnosti-Vy sami víte, která Vám pomáhá nejvíce v danou chvíli)
  • videa (zpracovaná vizuální díla (videa) Vás umějí vtáhnout do sebe, člověk se s nimi snadno ztotožní a má pocit, jako kdyby přímo jemu Rocky Balboa promlouval do duše)
  • okolí (jak už prostředí, ve kterém se pohybujete, tak lidé, se kterými se stýkáte)
  • vizualizace (nalepte si někam obrázek Vašeho snu a mějte ho stále na očích..pak budete podvědomě konat na jeho vyplnění)

Zákon Vesmíru: DEJ A BUDE TI DÁNO. V praxi to jde využít úplně se vším. Pokud Vám tedy chybí motivace, motivujte ostatní. Rádi Vám to vrátí.

Nakonec bych se s Vámi ráda podělila o mé oblíbené motivační video. Užijte si podívanou a buďte silní!

https://www.youtube.com/watch?v=qUpzGfg5jcY&list=PLk8UcHcV3aLEx03iD0x4W2xGFmvBLSc-I&index=7 

Žádné tagy v příspěvku



Adéla Rybová

Adéla Rybová

Autor a expert

Adéla je studentkou střední umělecké školy, kde se věnuje fotografické činnosti. Současně působí jako trenérka v Crossfit Hradec Králové. Téměř veškerý svůj čas věnuje studiu v oblasti sportu, výživy a coachování. Zúčastnila se již řady kurzů jako je například Strength&Conditioning od společnosti EpiCertification. Adéla zároveň působí jako atlet a účastní se nejrůznějších crossfitových soutěží. Více o její činnosti naleznete na jejím Instagramu: https://www.instagram.com/adela_rybova. Kromě psaní článků o motivaci či psychologii ve sportu, výživě či tréninku, jsou jejími zálibami fotografování, dobrovolnictví, příroda, cestování, čas strávený mezi zvířaty a čtení.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ