Trénink

7 způsobů, jak bojovat se špatnou náladou v zimě

S tím, jak jsou v zimě kratší, tmavé, chladné dny, není žádným překvapením, že spousta lidí má zhoršenou náladu. Budit se za tmy, chodit cvičit ve vlezlé zimě a loučit se se sluncem ve 4 odpoledne není zrovna nejpříjemnější. Ale existují malé, praktické věci, které můžete zkusit a bojovat se špatnou náladou, a užít si tak zimu.

Tady je pár našich top tipů pro boj se zimním blues.

1. Držte se obvyklé rutiny

Jakmile se změní čas, je snadné nechat si rozhodit obvyklou rutinu. Ale nemusí to tak být. Najít si rutinu a držet se jí může být velmi užitečné, jelikož vám to dodá pocit větší jistoty a kontroly nad věcmi, co se kolem vás dějí. A to vám může pomoci vyrovnat se se stresem.

Pokud jste zvyklí cvičit ráno, držte se toho, stejně tak v případě, že cvičíte večer.

Udržovat si rutinu i co se týče spánku je rovněž velice důležité. Pravidelnost v čase, kdy chodíte spát a kdy se budíte, i o víkendech, vám pomůže cítit se odpočatější, více vzhůru a mít lepší náladu během dne.

2. Cvičte

Víme, že tohle vám je vcelku jasné. Ale abychom si to ujasnili: cvičení dokáže zázraky s vaší náladou.

Pravidelná dávka endorfinů může být přesně to, co potřebujete, abyste si udrželi dobré mentální zdraví. Najděte si pohyb, který si užíváte, ať už je to ranní běh nebo zvedání činek.

Mít cvičební plán a fitness cíle, na které se můžete soustředit, vám může nesmírně pomoci, když se cítíte pod psa. Dovolí vám to dát si mentální přestávku od života, i kdyby jen na půl hodiny, a vy se tak můžete soustředit na něco, co děláte vyloženě pro sebe.

3. Jezte dobré jídlo

Jídlo je cestou k srdci mnohých z nás. Strávit nějaký čas vařením dobrého jídla je perfektní způsob, jak vypnout. Zapněte si nějakou hudbu nebo podcast a užijte si nějaký čas pro sebe, nebo vařte se svou milovanou osobou.

Udělejte si svoje oblíbené jídlo nebo sezónní recepty, cokoliv zlepší vaši náladu, to uvařte!

4. Jděte ven, když můžete

Jedním z velkých předpokladů pro zhoršenou náladu v zimě je nedostatek denního světla, který přes zimní měsíce máme. Zkuste si udělat čas každý den na procházku, když je venku světlo, takže dostanete svou dávku vitamínu D a čerstvého vzduchu.

Desetimnutová procházka každý den může desetkrát zlepšit vaši náladu. A s tím, jak spousta z nás pracuje z domu, je snazší dostat se ven a trošku se projít každý den, i kdyby jen kolem vaší ulice.

Je to ještě lepší, pokud máte psa, kterého můžete venčit.

5. Užijte si zimních radostí

Ačkoliv pro spoustu lidí je zima obdobím smutku, je tu spousta zimních radostí, na které je snadné zapomenout, pokud se cítíte pod psa.

Udělejte si den, kdy budete zdobit váš dům na Vánoce s rodinou, poslouchejte hudbu, sledujte vaše oblíbené filmy a zabalte se do deky na gauči. Užijte si zimní procházky, které mají svou specifickou atmosféru. Jděte se projít, abyste si prohlédli vánoční světýlka ve městě, dejte si horkou čokoládu.

Tohle můžeme dělat jen během zimy, tak si to užijte.

6. Protřiďte si věci

Možná se tomu říká „jarní úklid“, ale třídění věcí vám zlepší náladu kdykoliv během roku.

Konec roku je perfektním časem projít si svoje věci a vyhodit to, co už nepotřebujete, a připravit se tak na nový rok.

Udělejte velký úklid vašeho bytu nebo domu a budete se cítit mnohem organizovanější a že máte svoje prostředí pod kontrolou, což je velká výhoda pro mentální pohodu.

7. Mluvte s rodinou a kamarády

To je možná ten nejdůležitější bod na seznamu. Ozvěte se svým blízkým a popovídejte si s nimi, kdykoliv na vás dolehne špatná nálada.

Vypovídat ze starostí někomu, koho znáte, i kdyby z toho na konci nevzešlo žádné praktické řešení, vám nabídne jinou perspektivu a pomůže vám to cítit se lépe.

Kdykoliv máte nějaké mentální problémy, prosím, nebojte se vyhledat odborníka.

Co si z článku odnést

Špatná nálada v zimě je dost běžným úkazem a není se za co stydět. Udělat v životě pár praktických změn a udělat něco pro své mentální zdraví je vždycky dobrý start, pokud se začínáte cítit zle.

Vždy vyhledejte odborníka, pokud máte mentální problémy.



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Autor a expert

Lauren vystudovala anglickou literaturu a pochází z jihu. Miluje plavání, během uplynulých let objevila sílu tréninků se zátěží a má mnoho prostoru pro zlepšení ve svých každotýdenních hodinách Hot jógy.

O víkendech většinou peče nebo jí nějaký brunch a užívá si každý nový recept se svými spolubydlícími - hlavně od té doby, co se zbavila studentských návyků jako například života na těstovinách. Především však věří v udržování rovnováhy mezi tréninkem a sociálním životem.

Zjistěte víc o zkušenostech Lauren zde.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ