Trénink

51% lidí přiznalo, že si nepere oblečení do fitka | Hygienické návyky odhaleny

Přemýšleli jste někdy o tom, jestli jsou vaše návyky ohledně fitka běžné i pro všechny ostatní lidi? Udělali jsme průzkum mezi našimi zákazníky, abychom zjistili, co je pro ně normální, když přijde řeč na hygienu ve fitku.

Přeptali jsme se 2 081 návštěvníků fikta na jejich návyky, abychom pochopili, co je pro vás důležité, co se týče fitness etiky. Je normální si na sebe znovu vzít váš oblíbený tréninkový komplet poté, co v něm odcvičíte těžký trénink? Používáte ručník? A je v pořádku cvičit, když vám není úplně nejlíp?

Ať už jsou vaše návyky jakékoliv, možná se v některém z těchto následujících bodů najdete.

Vaše hygienické návyky v posilovně

1. Opakované nošení sportovního oblečení

Vypadat dobře ve fitku hezky pohladí ego a oblečení na cvičení je toho velkou součástí. Nejenže v něm vypadáte skvěle, ale je pohodlné a umožní vám každý pohyb provádět na maximum, jelikož se přizpůsobí vašemu tělu. To zahrnuje to, že musí vypořádat s tím vším potem, který z nás teče během náročného tréninku. Ačkoliv je vytvořeno tak, aby to během tréninku zvládlo, pořád je musíme mezi tréninky prát, nebo ne?

Podle našeho průzkumu s tím spousta z vás nesouhlasí. 51% lidí přiznalo, že to stejné oblečení nosí víckrát po sobě po průměrném tréninku. 11% dokonce přiznalo, že ten samý outfit nosí i po obzvlášť náročném, upoceném tréninku – to není úplně nejhygieničtější. Pokud nosíte jedno oblečení stále a stále dokola, možná je čas zainvestovat do nového sportovního oblečení.

2. Zapomínáme na mobily a sluchátka

Ať už sledujeme Netflix na běžícím páse nebo si zapisujeme, kolik jsme zvedli, mobily a sluchátka patří k základnímu vybavení do fitka. Existuje spousta aplikací, které pomáhají zefektivnit trénink, a poslech hudby nás může nabudit k lepšímu výkonu.

Ale jak často tuhle část našeho vybavení čistíme? Pouze 15% z nás čistí svoje mobily a sluchátka po každém tréninku a 52% je ani neotírá. Abychom se vyhnuli šíření bakterií, jednoduše je rychle otřete antibakteriálním ubrouskem, než odejdete z posilovny.

3. Vymývání lahví a doplňování vody

Na lahev na vodu moc návštěvníků fitness nemyslí. Ačkoliv možná nepotřebují čistit tak důkladně jako shakery na protein, stále si zaslouží naši pozornost. Zjistili jsme, že pouhých 35% lidí vymývá své lahve na vodu po tréninku.

Hydratace okolo tréninku je velice důležitá – obzvlášť při vysoce intenzivním cvičení. Pití vody pomáhá nahradit tekutiny ztracené potem. I pokud si myslíte, že vás čeká jen kratší nebo méně intenzivnější trénink, můžete dostat větší žízeň, než by vás napadlo, a podle našeho průzkumu si jeden z deseti lidí (11%) ani nebere lahev na vodu s sebou do posilovny.

4. Žádný ručník

Přiznejme si to – pokud ze sebe na tréninku opravdu vydáváte maximum, zapotíte se.

Ručník je skvělá věc, kterou můžeme osušit sebe, utřít náčiní a použít jako podložku pod sebe. Pokud víte, že vás čeká vytrvalostní trénink, existují ochlazovací ručníky, které vám pomohou zůstat svěží i během toho nejnáročnějšího tréninku.

Ačkoliv ručník je praktickou všestrannou pomůckou, podle našeho průzkumu ho 51% lidí vůbec v posilovně nepoužívá.

5. Umývání rukou před a po tréninku

Zachovávání pravidel čistoty a hygieny při tréninku je skvělým způsobem jak zůstat fit a zdravý. Bakterie z potu a sdíleného náčiní se mohou roznést po celém fitku, ale pokud si budete mýt ruce, riziko nákazy tím snížíte.

Pouze 42% lidí řeklo, že si vždy myje ruce před a po tréninku.

6. Chození do fitka, pokud vám není dobře

Vynechání tréninku se může zdát jako věc, která zpomalí nebo zastaví váš progres. Ale pokud vám není dobře, fitko vám může spíš přitížit. Pokud bojujete s nemocí, můžete si tím snížit výkonost vašeho imunitního systému a osobní rekordy asi taky zrovna trhat nebudete. Vaše tělo potřebuje čas a odpočinek, aby se zotavilo. I přesto 70% z nás věří, že je normální chodit do fitka, pokud jsme nemocní.

Nejenže se může přitížit vám, ale nezapomeňte na to, že tím vystavujete riziku i ostatní návštěvníky. Pokud si prostě dáte pár dní pauzu, můžete tím urychlit proces uzdravování a do fitka se tak vrátit dřív v plné síle a aniž byste tím ohrožovali ostatní.

7. Sprchování se po tréninku

Není nic lepšího než sprcha po intenzivním tréninku. Víc než polovina dotázaných (51%) s tím však nesouhlasí a nesprchuje se hned po tréninku. 35% se sprchuje později, ale 16% se po cvičení nesprchuje vůbec.

Taková sprcha je skvělá nejen na osvěžení, ale smyje také pot po tréninku, což pomůže udržovat čistou pokožku a snížit výskyt pleťových nedokonalostí.

8. Důvěra v to, že posilovna je stejně čisté místo, jako kterékoliv jiné

S tím, kolik lidí se ve fitku během dne vystřídá, tam vždycky budou nějaké ty bakterie. Spousta posiloven se pyšní tím, že udržují svoje prostory a vybavení čisté – 91% lidí, se kterými jsme mluvili, řeklo, že mají ve fitku k dispozici prostředky na čištění vybavení. A možná proto jsme se dozvěděli, že 38% lidí považuje posilovnu za stejně tak hygienickou, jako kterékoliv jiné veřejné místo.

Ačkoliv posilovny jsou domovem mnoha bakterií, existuje spousta způsobů, jak proti nim bojovat. Umyjte si ruce po tréninku, otírejte náčiní a pravidelně perte své oblečení.



Victoria Catterall-Decalmer

Victoria Catterall-Decalmer

Editor

Victoria má magisterský titul z Anglické literatury. Miluje netradiční cvičení jako pole fit, který dělá poslední 4 roky. Je také vášnivou milovnící jídla, takže ve svém volném čase zkouší nejnovější restaurace ve svém domovském městě.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ