Strava

Mléčná čokoláda ráno ‚nevedla k přibírání na váze‘, říká nová studie

Současná studie z Brigham a Women’s Hospital zjistila, že konzumace 100g mléčné čokolády jako první věc ráno nebo poslední věc večer nezpůsobila přibírání na váze. Naopak, konzumace mléčné čokolády ráno může pomoci pálit tělesný tuk a snížit hladinu krevního cukru. Tady je to, co o studii víme, a její výsledky…

Studie

Vědci z brighamské nemocnice s spojili s vědci z University of Murcia ve Španělsku a zjistili, že změna denní doby, kdy jíte čokoládu, má specifický efekt na vaše tělo. 1

Výzkum se soustředil na 19 postmenopausálních žen, které přidaly do svých jídelníčků 100g čokolády a to buďto ráno do hodiny po probuzení, nebo večer během hodiny, než šly spát. Poté porovnali přírůstek na váze na konci studie s ženami, které nejedly žádnou čokoládu. 1

Výsledky

Vědci zjistili, že ani ranní, ani noční příjem nevedl k přírůstku na váze a naopak v některých případech pomohl ranní příjem čokolády pálit tuk a snížit hladinu krevní glukózy. 1 Večerní příjem čokolády také ovlivnil metabolismus v klidu i při cvičení následující ráno. 1

Ranní i večerní čokoláda navíc snížila pocit hladu a chutě na sladké, což mohlo přispět k tomu, že nebyl pozorován přírůstek na váze. 1

Jeden z vedoucích vědců, Frank Sheer, řekl: „Naše výsledky zvýrazňují to, že nejen ‚co‘, ale také ‚kdy‘ může ovlivnit fyziologické mechanismy zapojené do regulace tělesné váhy.“ 1

Limitací studie je to, že report ze studie neuvádí specifické časové období, takže nevíme, na jak dlouhou dobu ženy změnily svůj jídelníček.

Co si z článku odnést

Takže až příště budete mít v 8 hodin ráno chuť na čokoládu, dejte si ji! Chutě většinou míváme z nějakého určitého důvodu, ať už je to zdraví těla nebo mysli. Cokoliv to je, trocha čokolády nikomu neublíží a pokud má tato studie pravdu, mohla by nám ve skutečnosti dokonce prospět.

Naše články slouží k informativním a vzdělávacím účelům, v žádném případě neslouží jako zdravotní rady. V případě nejasností v užívání doplňků stravy a suplementů nebo v případě radikální změny Vašich stravovacích návyků, se nejdříve poraďte s odborníkem na zdraví nebo kvalifikovaným nutričním poradcem.


  1. https://www.brighamandwomens.org/about-bwh/newsroom/research-briefs-detail?id=3926


Claire Muszalski

Claire Muszalski

Autor a expert

Claire Muszalski je dietetička, registrovaná prostřednictvím Academy of Nutrition and Dietetics  a také certifikovaný coach pro zdraví a fitness od Konsorcia pro coaching zdraví a fitness.

Claire vlastní bakalářský titul z biologie a magisterský titul z klinické dietetiky a výživy od University of Pittsburgh.

Mluvit a psát o jídle a fitness je základem Claiřina etosu, protože miluje používání svých zkušeností při pomoci ostatním s dosahováním jejich cílů z oblasti zdraví a tělesné pohody.

Claire je také certifikovaná instruktorka cyklistiky a miluje mentální a fyzické nakopnutí, které získává při pravidelném běhu a hodinách jógy. Když se zrovna neudržuje ve formě, fandí na zápasech domácích sportovních týmu Pittsburgu nebo vaří pro svou rodinu.

Zjistěte více o Claiřiných zkušenost zde.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ