Strava

5 způsobů, jak si udržet dobré stravovací návyky, když pracujete z domu

Už zase máte ruku až po loket v dóze se sušenkami, aniž byste si to vůbec uvědomovali? Spousta z toho, co přes den děláme, je automatická. Mozek máme přepnutý na autopilota, děláme věci, které jsme zvyklí dělat, aniž bychom o nich příliš přemýšleli. To jsou naše zvyky. Čím častěji tyhle zvyky vykonáváte, tím víc je vám zapisují do mozku.

Když je náš denní program narušen, nebo se dostaneme do cizího prostředí, může nás to zmást a přestaneme dělat to, na co jsme zvyklí. Víme, jak těžké je třeba najednou pracovat z domu – příliš blízko ledničky.

Může být těžké udržet si správné stravovací návyky, když teď pracujeme u kuchyňského stolu nebo z gauče. Nemusíte se ale bát, že byste nutně museli ztratit motivaci správně se stravovat. Tady je několik našich nejlepších typů, jak si dobré stravovací návyky udržet, i když pracujete z pohodlí domova.

1. Udělejte si stravovací plán

Ještě předtím, než to odsoudíte jakožto šílený nápad (kdo z nás ví, na co bude mít za 5 dní chuť?), vyslechněte nás. Kromě toho, že ušetříte peníze díky tomu, že nebudete nakupovat zbytečné jídlo, plán vám pomůže vnést do života trochu normálnosti a organizace, jako když se stravujete v práci.

Dáváte si obvykle sušenku s kolegyní v 11 hodin? Pak si naplánujte dopolední svačinku na 11 hodin. Pokud po obědě chodíte do kantýny na kávu, naplánujte si odpolední latte.

Nemusíte nutně rozepisovat, co přesně sníte, kdy to sníte a kolik toho sníte. Pokud vám přijde, že by to byl příliš velký tlak mezi tím vším, co se děje, sepište si pár jídel, které se vám hodí do stravovacího plánu, a když půjdete vařit, vyberte si jídlo ze seznamu. Zkuste si třeba napsat ‚dopolední svačina‘ a přidejte k tomu pár zdravých snacků, ze kterých si můžete vybrat.

2. Mějte po ruce zdravé svačinky

Nemít obvyklou osmihodinovou směnu může vést k jezení ze stresu nebo nudy – což je úplně normální lidská vlastnost! Když na nás přijdou chutě, obvykle si chceme dát něco, co jen popadneme a sníme. Pokud víte, že máte tendenci se přiklánět ke sladkostem, když pracujete z domu, ukliďte tyhle potraviny, které se snažíte jíst v přiměřeném množství, z dosahu a z očí. Můžete je třeba dát jinému členovi rodiny, aby je schoval někam do garáže nebo do místnosti, kam moc často nechodíte. Však to znáte: sejde z očí, sejde z mysli.

3. Připravte si svačinky dopředu

Je snadné říct, že bychom měli mít zdravé svačiny na očích a ty méně zdravé někde uklizené, ale když příprava takové zdravé svačinky zabere víc času, než rozbalit čokoládovou tyčinku, může být těžké se toho držet. Aby byly zdravé svačinky snadno po ruce, připravte si nějaké ve svém volném čase, třeba rovnou když se vrátíte ze supermarketu.

Příprava svačinek dopředu je také skvělým způsobem, jak chytře využít jídlo, které koupíte. Nejenže budete přesně vědět, z čeho se tyto svačinky skládají a jaké živiny vašemu tělu dodají, ale můžete si je také připravit ve větším množství a dát do mrazáku, čímž ušetříte v budoucnu čas.

4. Motivační citáty

Citáty, obrázky nebo momenty, které vás inspirují nebo donutí zpomalit a zamyslet se, mohou sloužit jakožto připomínky toho, proč to všechno děláte a čeho chcete dosáhnout. Pracování z domu znamená, že ušetříte každý den čas, který byste normálně strávili cestou do práce.

Využijte trochu tohoto času tím, že popustíte uzdu kreativitě a dáte si dohromady výběr motivačních plakátků, které si rozmístíte po bytě – ať už na lednici, do spíže, kolem pracovního stolu nebo k posteli, abyste se mohli na své cíle soustředit hned, jak se probudíte.

5. Nejezte u pracovního stolu

Ať už jste si domácí pracovní zázemí vytvořili kdekoliv, jíst mimo tento prostor je skvělý způsob, jak si udržet správné stravovací návky. To je ještě důležitější, když pracujete z domu, a tudíž je tak těžší oddělit práci a volný čas.

Jídlo by mělo být součástí volného času, kdy můžete vypnout od práce a relaxovat, s čímž můžeme trochu bojovat, pokud u jídla koukáme na věci spojené s prací.

Jezení mimo pracovní stůl také znamená, že vás práce nebude rozptylovat a vy se tak budete moci soustředit na jídlo. Můžete se soustředit na to, co přesně jíte, a bude snazší rozpoznat, kdy už jste syti.

Co si z článku odnést

Práce z domu prostě nikdy nebude stejná jako práce z kanceláře. Je ale pár věcí, které můžeme udělat, abychom snížili pravděpodobnost toho, že to negativně ovlivní naše stravovací návyky. Tyhle tipy vám pomohou nejenom držet se vašich cílů, ale umožní vám také si vytvořit nové zdravé návky, které vám prospějí i v budoucnu. Nezapomeňte – nebuďte na sebe přehnaně tvrdí, v této situaci je důležité zejména to, abychom zůstali zdraví a šťastní.

Naše články slouží k informativním a vzdělávacím účelům, v žádném případě neslouží jako zdravotní rady. V případě nejasností v užívání doplňků stravy a suplementů nebo v případě radikální změny Vašich stravovacích návyků, se nejdříve poraďte s odborníkem na zdraví nebo kvalifikovaným nutričním poradcem.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Autor a expert

Evangeline se účastnila sportovních soutěží již od mládí. Jako kvalifikovaná RYA instruktorka jízdy na malých závodních lodích rozumí důležitosti správné výživy pro zvládnutí extrémních a vytrvalostních sportů, především díky její zkušenosti s týmy Velké Británie a vedením a trénováním prvního týmu její univerzity.

Ve svém volném čase miluje Evangeline běh - především maratony. O víkendech ji můžete najít u vodních sportů nebo při výšlapu do kopců. Její ideální večer je strávený HIIT tréninkem nebo dřepy v posilovně před tím, než si připraví nějaké pálivé jídlo s hromadou zeleniny - mňam!

Přečtěte si více o Evangelininých zážitcích zde.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ