Trénink

5 praktických tipů proti úzkosti z posiloven

Celý den jste plánovali jít cvičit, ale jen co se přiblíží daný čas, přijdou nervy a vy se nemůžete přimět obout si tenisky a vyrazit do fitka.

Možná je to proto, že jste ve fitku nováčci, všechny ty stroje a činky vás spíše matou a vy prostě nevíte, kde začít. Nebo jste možná jen nervózní z návratu do fitka po dlouhé pauze. Ať tak nebo tak, úzkost vám může řádně překazit plány.

Taková úzkost může ovlivnit spoustu z nás a je to naprosto pochopitelné. To je důvod, proč jsme dali dohromady pár praktických tipů, které vám pomohou vkročit do fitka s větší dávkou sebevědomí.

1. Vezměte s sebou kamaráda

Více lidí, větší síla. Najděte si parťáka, díky kterému bude chození do fitka méně stresujícím, ale zato zábavnějším zážitkem.

Tenhle tip je obzvlášť efektivní, pokud jste začátečníci a máte kamaráda, který o fitku už něco ví a může vám zodpovědět některé z vašich otázek.

Pokud máte z fitka strach kvůli tomu, že máte pocit, že na vás budou všichni koukat, vyrazit s kamarádem může ten strach trochu zmírnit.

2. Jděte v klidnější čas

Vyhněte se nejrušnější hodině, kdy se fitko promění spíše v bitevní pole, a zkuste jít v hodinu, kdy je tam klidněji. Brzy ráno a pozdě večer je obvykle klidněji.

Kromě toho, že bude méně rušno, jít do fitka v tyto časy vám také dovolí prozkoumat náčiní, se kterým moc často nepracujete a nejste si s ním jistí. To vám může pomoci vybudovat sebevědomí co se týče různých pohybů a cviků, a vy se je pak nebudete bát praktikovat i v rušnější období.

3. Udělejte si výzkum a plánujte

Budete trénovat nohy nebo záda? Nebo se soustředíte na kardio? To všechno byste si měli promyslet, než vyrazíte do fitka, abyste tam nemuseli být nervózní, protože nebudete vědět, co dělat dál.

Až budete vědět, co chcete trénovat, promyslete si, jaké náčiní chcete použít, ale nejste s ním třeba ještě příliš obeznámeni. To vám dodá extra sebevědomí vyzkoušet i něco nového.

4. Vytvořte si pořádný playlist

Není nic lepšího, než si nasadit sluchátka a zapomenout na všechno kolem sebe. To může pomoci uklidnit úzkosti v posilovně, pomoci vám soustředit se na to, co děláte, a ne na lidi kolem vás.

S tím správným playlistem budete cítit, že dokážete cokoliv.

5. Oblečte si to, v čem se cítíte nejlépe

Není žádným tajemstvím, že když máte na sobě oblečení, které milujete, vaše sebevědomí je hned větší. To platí jak o oblečku na sobotní večer, tak o oblečku do fitka.

Takže ať už máte nejradši jakýkoliv sportovní obleček, odměňte se něčím novým a hned se budete cítit připravenější na další trénink.

Máme pár skvělých nových kousků, které můžete nosit jak na ranní běh, tak na sobotní jógu, tak se určitě podívejte tady.

Co si z článku odnést

Vstát a vyrazit do fitka je velký úspěch, jelikož spousta z nás zápasí s odvahou to udělat.

Zařazení některých z těchto tipů vám může dodat jistotu, kterou potřebujete, abyste trénink odcvičili s co nejmenší možnou úzkostí či strachem.



Autor a expert


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ