Strava

9 zdravých snídaní, které si můžete vzít s sebou na cesty

Pokud si místo pořádné snídaně radši přispíte, možná se vám bude hodit něco na cesty. Místo vynechávání tohoto důležitého jídla radši vyzkoušejte některé naše nápady na jednoduchou snídani, která vás zasytí až do oběda.

1. Vaječné muffiny, omeleta z bílků, vařená vejce

Vejce, vejce, vejce! Nehledě na to, jak je máte po ránu rádi, jsou perfektní zdravou snídaní. Jedno vajíčko má zhruba 78 kcal a 6g bílkovin a navíc vám dodá dobrou dávku vitamínů A, B6, B12 a D.

Když zkombinujete svou oblíbenou zeleninu, jako například papriku, cibuli, pórek a houby, 3 vaječné bílky a jedno celé vejce, můžete si vykouzlit omeletu o zhruba 150 kaloriích.

Pokud chcete zapojit trochu fantazie, proč nevyzkoušet třeba vaječné muffiny? Můžete do nich přidat oblíbenou zeleninu nebo šunku a vytvořit si tak skvělou snídani, kterou si snadno můžete vzít s sebou. Pokud potřebujete něco opravdu rychlého, uvařte si večer pár vajec, která si už jen ráno vezmete s sebou.

2. Overnight oats

Pokud ráno opravdu nemáte času nazbyt, proč si večer nepřipravit vločky – overnight oats. Jednoduše je necháte přes noc v lednici a ráno jen vyzvednete. Vločky jsou skvělým zdrojem pomalu se uvolňující energie bez zbytečného cukru – přidejte k nim odměrku Impact Whey Proteinu a hned po ránu do sebe dostanete přes 20g bílkovin. Vyzkoušejte různé chutě a ovoce, abyste měli každé ráno trošku jiné.

3. Avokádo toust

Chleba je jednou z prvních věcí, kterou lidi vyřazují, když chtějí hubnout, ale sacharidy jsou důležitou součástí jídelníčku. Pokud chcete verzi bohatší na bílkoviny, sáhněte po žitném chlebu nebo chlebus ořechy a semínky. Skvělým topingem plným zdravých tuků je rozmačkané avokádo s trochou soli, pepře a chilli, pokud chcete ráno trošičku nakopnout.

4. Snídaňová quinoa

Quinoa je přirozeně bohatá na bílkoviny, ale je považována za obilninu, která jí naslano. Pokud quinou však povaříte s mlékem a proteinovým práškem, vytvoříte tak bílkovinami nabitou snídani podobnou ovesné kaši. Dejte si ji do krabičky a vychutnejte si ji na cestě.

5. Nepečené proteinové tyčinky

Vyměňte snídaňové sušenky a cereálie plné cukru za domácí proteinové tyčinky. Smíchejte vločky, syrovátkový protein, ořechy, semínka a borůvky či maliny, přidejte arašídové máslo, trochu kokosového oleje a jogurt či mléko, a máte své vlastní proteinové sušenky hotové za pár minut.

6. Proteinové palačinky

Proteinové palačinky jsou jednoduché na přípravu a jsou lahodnou zdravou alternativou ke klasickým palačinkám. Pokud je budete připravovat od základu, smíchejte 1 vejce nebo dva bílky s jednou odměrkou syrovátkového proteinu a práškem do pečiva. Rozehřejte trochu oleje v pánvi a opékejte na středním plamenu. Můžete si je připravit večer a ráno je už jen ohřát, pokud nemáte ráno času nazbyt. Pokud se v kuchyni zrovna moc necítíte, vyzkoušejte naši směs na proteinové palačinky. Dostupná je ve třech příchutích a jediné, co musíte udělat, je přidat vodu a opéct je.

7. Uzený losos a nízkotučný cream cheese na žitném chlebu

Losos je skvělým zdrojem bílkovin a esenciálních omega-3 mastných kyselin. Vezměte žitný chleba, namažte nízkotučným cream cheese a navrch dejte uzeného lososa – lahodná snídaně, kterou si můžete připravit i večer předem.

8. Proteinové smoothie

Existuje nepřeberné množství proteinových smoothie, které si můžete dát jakožto rychlou snídani na cesty. Pokud máte mixér, zkuste kombinovat různé ovoce a odměrku Impact Whey Proteinu. Pokud máte rádi dezerty, vyzkoušejte čokoládový protein nebo protein s příchutí jako cookies and cream s mandlovým mlékem, ořechovým máslem a banánem.

9. Chia pudink

Chia semínka mají celou řadu benefitů, co se týče zdraví. Obsahují slušnou dávku bílkovin, ale také minerálky jako je mangan, fosfor či vlákninu. Připravte si chia pudink večer do sklenice, dejte do lednice a ráno už jen popadněte a můžete vyrazit.

Naše články slouží k informativním a vzdělávacím účelům, v žádném případě neslouží jako zdravotní rady. V případě nejasností v užívání doplňků stravy a suplementů nebo v případě radikální změny Vašich stravovacích návyků, se nejdříve poraďte s odborníkem na zdraví nebo kvalifikovaným nutričním poradcem.



Nela Hoskovcova

Nela Hoskovcova

Autor a expert

Nela je studentkou oboru Sport, Exercise and Nutrition na Northumbria University v Newcastle upon Tyne, ve Spojeném království. Akademický rok proto tráví tam, ale ráda se na prázdniny vrací domů na Vysočinu.

Odmala se věnovala různým aktivitám – aerobiku, step aerobiku, józe a především závodně cheerleadingu/mažoretkám, kde kromě cvičení působila i jako jedna z trenérek mladších závodnic. Dnes je pravidelným návštěvníkem fitness center, kde se věnuje posilování, ale miluje i běh, plavání, cyklistiku a jiné druhy kardia.

Střípky ze svého života doma i v zahraničí sdílí na svém instagramovém profilu @nelinkah.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ