Doplňky stravy

5 suplementů pro podporu imunitního systému

Které suplementy mohou pomoci nakopnout váš imunitní systém?

Dobře fungující imunitní systém znamená opravdový rozdíl, i co se týče běžných denních aktivit – od produktivního dne v práci po skvělý trénink v posilovně.

Je tou první a poslední obrannou linií proti nemocem, tudíž obecně znamená, že čím odolnější je váš imunitní systém, tím zdravější jste. Ale imunitní systém se musí vypořádat se spoustou externích záležitostí každý den.

Nemoci, toxiny, nečistoty v ovzduší, nezdravé jídlo, stres, bakterie, stárnutí a v některých případech i vyčerpání mohou imunitě dát pořádně zabrat. To je docela vyčerpávající, pokud se o sebe pořádně nestaráte.

Pokud se budete udržovat v dobrém zdraví zvenku i zevnitř, pomůže vám to zůstat na cestě za svými cíli a vypořádat se s každodenním životem.

Proto si myslíme, že posilování imunitního systému je stejně tak důležité pro váš trénink jako posilování těch bicepsů.

Tady je 5 snadných způsobů, jak podpořit váš imunitní systém.

1. Rybí olej

Doplňky stravy obsahující rybí olej, například olej z tresčích jater, jsou dobře známé pro svoje účinky na zdraví, i co se týče imunity. Rybí olej obsahuje sloučeniny, které podporují lidský imunitní systém tím, že redukují záněty, což pomáhá bojovat proti vzniku kardiovaskulárního onemocnění.

Navíc jsou ekonomickým a pohodlným řešením nedostatku olejnatých ryb ve vašem jídelníčku.

2. Vitamin D

Vitamín D je vitamín rozpustný v tucích, známý jako vitamín ze slunce, protože lidské tělo si ho dokáže přirozeně vytvořit, pokud je vystaveno UV paprskům slunečního záření.

Studie také říkají, že větší než průměrné množství vitamínu D v krvi může snížit riziko onemocnění. 1

Vitamín D nejenže pomáhá imunitnímu systému – ale také podporuje absorpci vápníku, což následně pomáhá udržovat zdraví kostí a sílu. 2

3. Probiotika

Probiotikům se někdy přezdívá ‚přátelské bakterie‘, které sídlí v lidském trávicím systému, primárně ve střevech. V trávicím traktu máme doslova miliony a miliony různých bakterií, některé jsou dobré a některé špatné.

Dobré bakterie, jako například Acidophilus, hrají důležitou roli ve zdraví a funkci imunitního systému, jelikož pomáhají produkty T-buněk, což jsou buňky zodpovědné za boj se škodlivými bakteriemi, toxiny a volnými radikály. 3

Až 70% imunitního sytému je ovlivňováno tím, co se děje uvnitř střev, takže zdravý trávicí trakt je důležitým místem, kde začít.

4. Vitamín C

Vitamín C je asi nejpozoruhodnějším vitamínem, co se týče podpory imunitního systému, což je nejspíš důvod, proč lékaři doporučují zvyšovat dávky vitamínu C během chřipkové sezony.

Vitamín C je dobře známým doplňkem stravy pro podporu imunitního systému díky svým antioxidačním účinkům, které pomáhají tělu zbavit se volných radikálů. Navíc na sebe může navazovat toxické materiály zevnitř těla, díky čemuž předchází jejich interakci s přirozenými procesy v těle. 4

Je taky skvělým doplňkem, který zařadit do vašeho tréninkového režimu, jelikož pomáhá podpořit přirozenou obranyschopnost těla po těžkém tréninku. 5

5. Multivitamíny

Existuje důvod, proč se jim říká esenciální vitamíny – každý z nich přichází se spoustou zdravotních benefitů, které vám pomohou cítit se co možná nejlépe. Multivitaminová tabletka každý den je jednoduchou cestou, jak se ujistit, že máte dostatek všeho, co potřebujete.

Náš prémiový vitaminový komplex THE MultiTM obsahuje kompletní spektrum vitamínů A-Z a minerálů, ideální pro podporu celkového zdraví. Tyhle kapsle mají vyšší biologickou dostupnost než standardní multivitaminy a byly vytvořeny tak, aby vám dodaly optimální dávku výživných látek.

Obsahují mocnou směs B vitamínů, vitamín D a zinek, které hrají roli v podpoře imunitního systému – stejně tak jako vitamín C, který zejména pomáhá během a po intenzivním cvičení. 5,6

Navíc obsahují železo a hořčík, které pomáhají bojovat s únavou. 7

Naše články slouží k informativním a vzdělávacím účelům, v žádném případě neslouží jako zdravotní rady. V případě nejasností v užívání doplňků stravy a suplementů nebo v případě radikální změny Vašich stravovacích návyků, se nejdříve poraďte s odborníkem na zdraví nebo kvalifikovaným nutričním poradcem.


  1. Bartley, J. (2010). Vitamin D: emerging roles in infection and immunityExpert Review of Anti-infective Therapy8(12), 1359-1369.
  2. Sunyecz, J. A. (2008). The use of calcium and vitamin D in the management of osteoporosisTherapeutics and clinical risk management4(4), 827.
  3. Perdigon, G., De Macias, M. E., Alvarez, S., Oliver, G., & de Ruiz Holgado, A. P. (1988). Systemic augmentation of the immune response in mice by feeding fermented milks with Lactobacillus casei and Lactobacillus acidophilusImmunology63(1), 17.
  4. Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and immune functionNutrients9(11), 1211.
  5. Vitamin C contributes to the maintenance of normal function of immune system during and after intense physical exercise.
  6. Vitamin B6, vitamin B12, biotin, vitamin D, and zinc all contributes to the normal function of the immune system.
  7. Iron and magnesium contribute to the reduction of tiredness and fatigue.

 



Nela Hoskovcova

Nela Hoskovcova

Autor a expert

Nela je studentkou oboru Sport, Exercise and Nutrition na Northumbria University v Newcastle upon Tyne, ve Spojeném království. Akademický rok proto tráví tam, ale ráda se na prázdniny vrací domů na Vysočinu.

Odmala se věnovala různým aktivitám – aerobiku, step aerobiku, józe a především závodně cheerleadingu/mažoretkám, kde kromě cvičení působila i jako jedna z trenérek mladších závodnic. Dnes je pravidelným návštěvníkem fitness center, kde se věnuje posilování, ale miluje i běh, plavání, cyklistiku a jiné druhy kardia.

Střípky ze svého života doma i v zahraničí sdílí na svém instagramovém profilu @nelinkah.


Dosáhněte Vašich cílů s Myprotein a ušetřete s našimi aktuálními slevami zde! KUP TEĎ